Eroare [Blue Screen] la instalarea Windows XP pe un sistem cu Windows Vista Pre-Instalat.

Am patit si eu pe un PC mai vechi si am gasit rezolvarea ! :X
Windows Vista Home Premium pre-instalat
Am urmat pasii obisnuiti instalarii unui sistem Windows XP si totul  a decurs normal pana la un puct… sau…pana la un blue screen..


Ok… Am repetat procesul de instalare cu un alt CD pe care aveam o imagine cu Windows XP. M-am gandit ca este o eroare de hardware si am crezut ca este o problema cu CD-ul pe care am scris copia de Windows. Fals.
Blue screen-ul de mai sus apare pe sistemele desktop si pe laptop-urile care au HDD-uri din “noua generatie” si pentru care sistemul de operare Windows XP nu este compatibil. Nu are nicio legatura cu faptul ca acel laptop a venit cu Windows Vista pre-instalat.

Rezolvare eroare blue screen la instalarea Windows XP pe un sistem cu Windows Vista pre-instalat:

1. Restartati sistemul si intrati in BIOS. (Dupa restart, apasati tasta F2, Del sau ESC, pentru a intra in BIOS. Aceasta tasta difera de la un sistem la altul). Cei care au laptop-uri Toshiba A300 1QE, trebuie sa apese tasta F2 ca sa intre in BIOS.

2. Dupa ce intrati in BIOS, mergeti in tab-ul Advanced -> navigati cu “sageata-jos” pana la optiunea SATA Controller Mode.

3. Daca apasati Enter pe SATA Controller Mode, o sa observati ca in meniul care se deschide aveti doua optiuni: AHCI si Compatibility. Setati SATA Controller Mode: Compatibility si salvati setarile inainte sa parasiti BIOS-ul (F10 – Save and Exit).



Dupa ce terminati pasul 3. reluati instalarea de WindowsXP.
Bafta si sper ca va fost de folos ! Respect !!!

4 comentarii:

  1. Este valabil doar pentru laptopuri.
    E bine ca ai facut un asemenea tutorial. Pentru unii este foarte folositor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si sa sti ca mi sa intamplat si mie la un PC mai vechi si nu merge sal mai fac :))

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu ce as putea sa ii fac? am aceeasi problema am windows 7 pe pc acum si incerc sa instalez windows xp sp3 si imi da acea erroare si nu merge sa fac cum ati spus voi?

    RăspundețiȘtergere

libris.ro carturesti.ro evomag.ro